Δευτέρα 14 Αυγούστου 2017

Πορτραίτο: Βασίλης Καουνάς




Ντάλα καλοκαίρι και παντού φωτιές.
Τον θυμήθηκα πρωί - πρωί, λόγω της επικίνδυνης δουλειάς του.
Τον θυμάμαι αρκετά συχνά, για πολλούς λόγους, ένας απ' αυτούς είναι και τα μανιτάρια.
Δεν επικοινωνούμε συχνά, δεν είμαι και στο Φεις, ευτυχώς που οι σχέσεις των ανθρώπων, εξαρτώνται απ' την εκτίμηση και το βάθος που υπάρχουν σ' αυτές, κι όχι απ' το δείχνεσθαι!
Περισσότερα για τον Βασίλη Καουνά, θα βρείτε ΕΔΩ, εγώ κρατάω σήμερα, αυτά που "καίνε", αυτές τις μέρες.
Να είσαι γερός, Βασίλη και να προσέχεις!
Να χαίρεσαι και να σε χαίρεται η οικογένειά σου, η μικρή (το χωριό μας) και η μεγάλη μας Πατρίδα! (Η Ελλάδα.)
Μαζί τους κι εμείς!
Τόσο σε σένα, όσο και σε όλους τους πυροσβέστες μας, ευχόμαστε ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ και ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ!
Υπερήφανοι, ΟΛΟΙ ΜΑΣ!


********
15/12/2014

...Σκέφτηκα, να μην "σκορπίσω" το τωρινό μου αφιέρωμα στον Βασίλη.
Ελπίζω να μη με παρεξηγήσει!

Είχα και κάποιες απορίες, και φυσικά, ο Βασίλης, μού τις απάντησε.
Έμαθα πως είναι παντρεμένος εδώ και 14 χρόνια, έχει και δυο παιδάκια, ένα κοριτσάκι και ένα αγοράκι.
Του λείπει πολύ η Ζαγορά, ειδικά η εποχή που βγαίνουν τα μανιτάρια, αλλά, λόγω απόστασης, δουλειάς και υποχρεώσεων, δεν μπορεί να είναι εκεί, συχνά.

Έχεις φοβηθεί ποτέ για την ζωή σου, όσον αφορά την δουλειά;

Γενικά δεν φοβάμαι εύκολα και προσπαθώ μέσω της εκπαίδευσης μου, να παίρνω στα συμβάντα, όλα τα ατομικά προστατευτικά μέτρα που μου παρέχει η εργασία μου. Φυσικά έχει αποδειχθεί εκ του αποτελέσματος πως κανένα συμβάν δεν είναι το ίδιο και φυσικά σε κάποια εμφανίστηκε και φόβος, ο οποίος πρέπει να εξαφανίζεται αμέσως καθώς είναι σημαντικός παράγοντας για την ζωή σου και αυτή των συμπολιτών σου.

Πόσο δουλειά, είναι αυτή η "δουλειά";

Η φύση της δουλειάς μου είναι τέτοια που κάποιες μέρες κάνεις μόνο τα προβλεπόμενα, όπως έλεγχο οχημάτων, εργαλείων κτλ, συντήρηση, εκπαίδευση, διάφορες υπηρεσίες κτλ και κάποιες άλλες , όπως σε δασικές πυρκαγιές, πλημύρες, σεισμούς κτλ να μην προλαβαίνεις να πιεις ούτε νερό.

Νοιώθεις ότι είναι προσφορά ζωής που δεν πληρώνεται, που δεν έχει ωράρια, κ.λ.π.

Είναι ένα επάγγελμα λειτούργημα, ένα επάγγελμα σε 24ωρη βάση στη διάθεση του απλού πολίτη. Είσαι εκεί για να προστατεύσεις ζωές και περιουσίες συμπολιτών. Η ηθική ανταμοιβή όταν επιτελέσεις το έργο σου δεν ανταλλάσσεται με τίποτα. Ένα απλό χτύπημα στον ώμο ή ένα μπράβο είναι αρκετό.


Πρόσφερες υπηρεσίες και εκτός δουλειάς; 

Φυσικά και έγινε αυτό σε περιπτώσεις πυρκαγιάς και πλημύρας, σε τροχαία στα οποία έτυχε να έχω εμπλακεί ή όχι. Αυτό φυσικά το κάνουν και συμπολίτες μου που επαγγελματικά ανήκουν σε άλλους τομείς.

Τό 'χεις στο αίμα σου, "έτσι κι αλλιώς";

Πιστεύω πως το έχω στο αίμα μου, πυροσβέστης που δεν το έχει αυτό στο αίμα του δεν χαρακτηρίζεται σωστός επαγγελματίας.

Υπάρχει κάποιο περιστατικό που ποτέ δε θα ξεχάσεις;

Ναι είναι κάποια που δεν θα τα ξεχάσω ποτέ. Όπως η κλίση που δεχθήκαμε για φωτιά σε παρκαρισμένο όχημα και τελικά αποδείχθηκε πως ήταν τρομοκρατική επίθεση, αφού ήταν παγιδευμένο με γκαζάκια και το τελευταίο έσκασε την ώρα που έκανα κατάσβεση, ευτυχώς είχα σωστή απόσταση ασφαλείας και δεν είχα ούτε τραυματισμό. Την έκρηξη όμως μπροστά μου δεν θα την ξεχάσω. Επίσης θυμάμαι τις κλίσεις που δεχόμασταν για φωτιά σε βυτιοφόρα μετά από κακόγουστες φάρσες, μετά το τραγικό περιστατικό στα Καμένα Βούρλα και τον θάνατο των συναδέλφων μου.




 Φώτο πυροσβεστικής από εκπαίδευση στην Αγγλία.

Με τα μανιτάρια, πως σού προέκυψε;

ΟΛΑ ΜΑΖΙ, ΕΚΕΙ, στο 2014!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου